"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kes buang al-Quran, polis kenal pasti syarikat percetakan

FMT Reporters
Tangkap layar daripada video tular awal bulan ini menunjukkan beberapa naskhah al-Quran yang dikeluarkan dari longkang di Taman Sri Murni, Gombak.
PETALING JAYA: Polis sudah mengenal pasti syarikat percetakan dan membuat tempahan al-Quran yang ditemui dibuang di sebuah longkang di Lembah Klang pada 19 Feb lalu.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Azmi Abu Kassim berkata, al-Quran itu dicetak syarikat yang terletak di Kelantan.

“Siasatan masih dijalankan setakat ini. Keterangan 10 individu sudah diambil, termasuk dua individu, iaitu wakil syarikat percetakan dan syarikat yang membuat tempahan bagi naskhah al-Quran berkenaan,” katanya menurut Utusan Malaysia.

Beliau menasihatkan orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi berhubung perkara itu.

Dalam satu video tular awal bulan lalu, seorang lelaki dilihat mengeluarkan beberapa naskhah al-Quran dari longkang dekat Taman Sri Murni, Gombak.

Menurut lelaki itu, beberapa naskhah dalam keadaan baik, manakala yang lain telah koyak.

Susulan itu, polis dilaporkan mengambil keterangan 8 individu yang berada di lokasi kejadian bagi membantu siasatan berhubung penemuan 13 naskhah al-Quran itu.

Tiada ulasan: