"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bas terbakar, 24 penumpang, pemandu selamat

Rosman Shamsudin
am@hmetro.com.my
ANGGOTA bomba memadam kebakaran bas ekspres di Hentian R&R Ladang Bikam, petang tadi. FOTO Ihsan JBPM.
ANGGOTA bomba memadam kebakaran bas ekspres di Hentian R&R Ladang Bikam, petang tadi. FOTO Ihsan JBPM.
Bidor: Seramai 24 penumpang dan seorang pemandu terselamat selepas bas ekspres yang mereka naiki terbakar di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Ladang Bikam, petang tadi.

Pegawai Bertugas Pusat Gerakan Operasi, PKPgB Khairul Firdaus Ibrahim berkata, pihak bomba menerima maklumat berhubung kejadian kira-kira jam 4.19 petang.

Katanya, sepasukan pegawai dan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bidor dibantu oleh BBP Slim River dan BBP Tapah dikejarkan di tempat kejadian.

"Bas ekspres terbabit dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke tanah tinggi Cameron Highlands," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Khairul Firdaus berkata, pihak bomba menggunakan dua aliranair dari tangki jentera BBP Bidor dan BBP Slim River sehingga api berkata dipadam sepenuhnya.

Katanya, bas terbabit musnah 80 peratus dan operasi tamat pada jam 5.30 petang.

Tiada ulasan: