"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pulak!!Presiden Putra tidak tahu Tun M bakal jadi ketua parti

WAN SITI AMINAH

Presiden Putra, Datuk Dr Ibrahim Ali akui dirinya tidak tahu menahu mengenai desas desus bahawa Tun Dr Mahathir bakal dilantik bagi menggantikan tempatnya.

Ibrahim bagaimanapun tidak menghalang sekiranya bekas perdana menteri itu berhasrat untuk menjadi ketua parti yang dipimpinnya itu.

Menurutnya, beliau tidak mempunyai masalah sekiranya Tun M sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai presiden.

Namun begitu, perlantikan itu perlulah didahului dengan pencalonan dan persetujuan dari Ahli Dewan Tertinggi (ADT) Putra.

“Saya baru dengar desas desus ini. Tidak ada dalam pengetahuan saya, tetapi sebagai parti demokratik, saya tidak ada halangan kalau ada pemilihan dan pelantikan baharu.

“Memandangkan Tun M ahli Putra, dia dan sesiapa sahaja ahli yang sah boleh dicalonkan sebagai presiden. Ini terserah kepada perwakilan di peringkat bahagian untuk mencalonkannya,” katanya.

Mengulas lanjut, Ibrahim berkata kebenaran khabar angin itu hanya akan diketahui pada 7 Mei ini di Persidangan Agung Putra.

Pada 24 Februari lalu, media melaporkan bahawa Tun Dr Mahathir sah menyertai Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (PUTRA).

Tindakan berkenaan diambil beliau sejurus keluar dari Parti Pejuang Tanah Air (PEJUANG) bersama 13 ahli lain.

Tiada ulasan: