"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat reput di tebing sungai

Mohd Roji Kawi
mdroji@bh.com.my
MAYAT reput yang ditemui. FOTO Ihasn Polis
MAYAT reput yang ditemui. FOTO Ihasn Polis
Kuching: Mayat lelaki tanpa sebarang dokumen pengenalan diri ditemukan di tebing Sungai Salak, di sini, hari ini.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kuching, Superintendan Merbin Lisa berkata, pihaknya menerima maklumat daripada orang awam berhubung penemuan mayat itu pada 1.21 tengah hari.

Berikutan itu katanya, sepasukan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuching digerakkan ke lokasi bagi menjalankan siasatan.

"Setibanya di lokasi didapati mayat itu tidak sempurna dan sudah mereput.

"Berdasarkan keadaan itu, mayat dipercayai sudah meninggal dunia melebihi 72 jam," katanya dalam kenyataan, malam ini.

Merbin berkata, mayat dihantar ke Jabatan Forensik, Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk dibedah siasat bagi mengenalpasti punca kematiannya.

"Orang ramai yang kehilangan keluarga dalam tempoh lebih 72 jam diminta tampil le balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

"Polis juga meminta orang ramai supaya tidak membuat sebarang spekulasi kerana kerana kes ini masih dalam siasatan dan ketika ini polis mengklasifikasikannya sebagai mati mengejut," katanya.

Tiada ulasan: