"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MBPJ digesa beri penjelasan pegawai ‘serang’ warga emas

FMT Reporters

Tangkap layar video tular seorang lelaki warga emas “diserang” pegawai MBPJ ketika operasi menangkap anjing liar.
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Petaling Jaya Lee Chean Chun mendesak Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) memberi penjelasan mengenai tindakan pegawainya yang dirakam “menyerang” seorang lelaki warga emas ketika operasi menangkap anjing liar.

Lee dalam kenyataan berkata, pejabatnya mengeluarkan satu surat rasmi kepada MBPJ selepas video insiden itu tular.

“Pejabat saya memohon pencerahan daripada MBPJ mengenai SOP sekiranya ada yang digunapakai ketika operasi menangkap anjing liar.

“Ini termasuk tatacara pegawai yang terlibat ketika operasi berkenaan. Saya berharap siasatan secara terperinci dijalankan oleh unit integriti dan perkara ini tidak berulang lagi,” katanya. 

Dalam video tular itu, seorang lelaki warga emas dilihat “diserang” pasukan penguat kuasa MBPJ ketika cuba melindungi anjing miliknya daripada ditangkap.

Seorang anggota penguat kuasa juga dilihat memukul lelaki itu dengan batang besi yang digunakan untuk menangkap anjing.

Kejadian itu dilaporkan berlaku di Taman Kanagapuram, off Jalan Klang Lama, Petaling Jaya, malam tadi.

Dalam jawapan kepada NST, MBPJ berkata pihaknya menjalankan siasatan berhubung kejadian dalam video tular itu.

Tiada ulasan: