"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Teresa Kok nasihat Adun PAS dosa sebar fitnah

‘Dosa dari segi agama’, Teresa nasihat Adun PAS muat naik poster palsu lantikan pengerusi Felda
Teresa Kok berkata Khalil Yahaya sebagai Adun Kubu Gajah sepatutnya lebih berhati-hati sebelum memuat naik sebarang maklumat.

FMT Reporters
Naib Pengerusi DAP Teresa Kok menafikan dakwaan beliau dilantik menjadi pengerusi Felda baharu.
PETALING JAYA: Naib Pengerusi DAP Teresa Kok membidas tindakan seorang Adun PAS memuat naik sebaran poster yang mendakwa beliau dilantik menjadi pengerusi Felda yang baharu.

Beliau berkata, sepatutnya Adun Kubu Gajah, Khalil Yahaya, perlu lebih berhati-hati sebelum memuat naik sebarang maklumat.

“Jangan jadi penyebar berita palsu. Ini adalah kesalahan di bawah undang-undang, dan juga dosa dari segi agama,” katanya di Facebooknya.

Beliau berkata demikian mengulas dakwaan beliau dilantik menjadi pengerusi Felda.

Terdahulu, Felda menafikan terdapat sebarang pelantikan baharu bagi jawatan pengerusi yang kosong berkuatkuasa 30 Jun.

“Tiada sebarang pengumuman rasmi berkenaan pelantikan pengerusi Felda yang baharu sehingga hari ini 22 Jun 2023. Sebaran poster adalah tidak berkaitan,” katanya dalam kenyataan ringkas.

Kenyataan itu dibuat menerusi Facebook Felda susulan tersebar poster mendakwa Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok telah dilantik menjadi pengerusi baharu.

Dalam pada itu, Khalil telah membuat permohonan terbuka di Facebook miliknya berhubung sebaran poster melibatkan Teresa.

“Permohonan maaf secara terbuka…posting (hantaran) tadi bukanlah dari pihak Adun tetapi ‘admin’ yang mengelola ‘page’ (halaman),” katanya.

Jawatan pengerusi Felda kosong selepas penyandangnya, Idris Jusoh, mengesahkan berundur daripada jawatan itu berkuat kuasa 30 Jun.

Menerusi laman Facebook, bekas menteri pendidikan tinggi itu menjelaskan, beliau menerima keputusan daripada Pejabat Perdana Menteri bagi memberi laluan kepada lantikan pengganti baharu.

Tiada ulasan: