"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita jelita tiduri, menghendap tiga pemain bola sepak terlepas hukuman penjara

KOSMO!
Melissa tiba di mahkamah pada Selasa lalu. - PA
LONDON – Seorang pesohor media sosial yang menggelar dirinya ‘Devil Baby’ terlepas hukuman penjara selepas mengganggu dan mengintai tiga pemain bola sepak Liga Perdana Inggeris, lapor akhbar Mirror UK semalam.

Orla Melissa Sloan, 22, menggunakan 21 nombor telefon untuk mengganggu pemain tengah Chelsea, Mason Mount selama empat bulan antara 19 Jun dan 28 Oktober tahun lalu.

Dia turut mengintai  bekas rakan sepasukan Mount, Billy Gilmour antara 10 September hingga 28 Oktober 2022, serta rakan sepasukan Mount, Ben Chilwell antara 20 hingga 29 Oktober 2022.

Mount, 24, turut bimbang Melissa akan muncul di padang latihan kelab itu, manakala mesej yang dihantar wanita itu menyebabkan Gilmour, 22, tidak dapat tidur.

Di Mahkamah Majistret Westminster, Melissa didakwa meniduri Mount selepas mereka bertemu di sebuah parti di rumah rakan sepasukannya di England, Chilwell pada November 2020.

Pendakwa raya, Jason Seetal berkata bahawa Melissa dan Mount menjalinkan hubungan selama enam bulan sebelum pemain itu memilih untuk berpisah.

“Setelah memutuskan hubungan, Mount mula menerima banyak mesej. Dia meminta Melissa berhenti menghantar mesej sebelum menyekat nombor telefon itu.

“Mount kemudian menerima mesej daripada nombor baharu dan setiap kali dia menyekat nombor itu, dia akan menerima mesej daripada nombor telefon lain,” kata Seetal.

Mahkamah memutuskan bahawa Melissa perlu menjalani pemulihan selama 30 hari dan 200 jam kerja kemasyarakatan tanpa gaji. Dia juga mesti membayar Gilmour £500 (RM2,971), Mount dan Chilwell £300 (RM1,782) setiap seorang serta ditambah kos lain. 

Wanita itu juga dihukum penjara 12 minggu yang digantung selama 18 bulan. Ia bermaksud Melissa tidak perlu menjalani hukuman penjara sekiranya berkelakuan baik sepanjang tempoh itu. – Agensi 

Tiada ulasan: