"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mat Hassan nafi bakal dipecat kerana tak 'ngam' dengan Anwar

B Nantha Kumar

Menteri Pertahanan, Mohamad Hasan menafikan dakwaan yang tular di media sosial bahawa dia akan dipecat daripada jawatan itu setelah didakwa tidak lagi sehaluan dengan Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

"Hari ini (semalam) viral saya akan dipecat daripada jawatan menteri saya sebab dikatakan saya tidak bersama dengan perdana menteri.

"Mangkuk-mangkuk ini tak tahu, daripada semua kementerian, kementerian pertahanan yang paling banyak mendapat peruntukan khas daripada PM.

"Ini pula nak mengadu domba kata Mat Hasan akan dipecat sebab apa saya tak bersama dalam kempen," katanya di ceramah Malam Perpaduan DUN Paroi, di Senawang, malam tadi.

Dia berkata demikian susulan beberapa video tular di media sosial mendakwa Mohamad yang lebih mesra dipanggil Tok Mat bakal dipecat sebagai menteri pertahanan.

Timbalan presiden Umno itu juga didakwa tidak lagi bersama perdana menteri selain tidak menyertai kempen pilihan raya.

Bagaimanapun, Mohamad menjelaskan dia tidak dapat bersama dalam kempen kerana masalah kesihatan.

"Saya demam empat hari, 40 darjah. Jadi, janganlah mengadu domba macam-macam mengata saya," katanya di hadapan lebih 200 hadirin.

Sebelum ini dilaporkan, Mohamad yang juga calon BN DUN Rantau dijangkiti virus influenza dan diarahkan oleh doktornya untuk berehat dalam tempoh dua hingga tiga hari daripada menyertai kempen pilihan raya.

Ketika ditanya, Mohamad tidak memberitahu sama ada akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menyebarkan dakwaan tersebut.

Tiada ulasan: