"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

[TIDAK RASMI] PH peroleh majoriti mudah di Selangor, Amirudin selesa mendahului

Wartawan HM
am@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Pakatan Harapan (PH) dan Barisan Nasional (BN) Selangor berjaya memperoleh majoriti mudah apabila berjaya memenangi 22 daripada 56 kerusi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) setakat jam 9.20 malam ini.

Calon Sungai Tua Datuk Seri Amirudin Shari berjaya mengekalkan kerusi dimenanginya pada 2018 selepas mendahului lawannya Muhammad Hanif Jamaluddin daripada Perikatan Nasional.

Beliau mendapat 19,320 undi manakala Muhammad Hanif (14,075 undi).

Seorang lagi calon, Suman Gopal yang bertanding atas tiket Bebas mendapat 429 undi.

Penyanyi rap, yang menjadi calon PH di Lembah Jaya, Syed Ahmad atau Altimet mendapat 20,320 undi mendahukui calon PN Sharifah Haslizah Syed Ariffin dengan 16,006 undi.

Tiada ulasan: