"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS umum tukar MB, TMB Kelantan lepas PRN

N Faizal Ghazali

PAS mengumumkan tawaran cadangan perubahan kepimpinan di Kelantan bagi jawatan menteri besar dan timbalan menteri besar, manakala bagi Terengganu dan Kedah dikekalkan dengan penyandangnya  sekiranya terus mendapat mandat selepas pilihan raya negeri (PRN) esok.

Setiausaha Agung PAS Takiyuddin berkata keputusan mesyuarat harian PAS mencadangkan untuk menukar kepimpinan bagi jawatan menteri besar dan timbalan menteri besar di Kelantan.

“Perubahan gabungan menteri besar dan timbalan menteri besar sekarang bagi negeri Kelantan dengan mengemukakan iaitu seorang tokoh agamawan dan seorang tokoh teknokrat tertakluk kepada mandat rakyat dan ampuni perkenan tuanku Sultan Kelantan.

“Bagi gabungan jawatan menteri besar dan timbalan menteri besar Kelantan yang akan ditawarkan selepas PRN nanti tidak dinamakan bagi menghormati mandat rakyat dan kuasa mutlak Sultan Kelantan dalam pelantikan jawatan menteri besar dan timbalan menteri besar,” katanya dalam sidang media khas, sebentar tadi.

Tiada ulasan: