"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

REE: Sanusi heret Saifuddin ke mahkamah kerana fitnah

Hidir Reduan Abdul Rashid

Menteri besar sementara Kedah, Muhammad Sanusi Md Noor memfailkan saman fitnah terhadap Menteri Dalam Negeri, Saifuddin Nasution Ismail berhubung kenyataan yang mengaitkannya dengan kecurian unsur nadir bumi (REE) di Bukit Enggang, Sik, Kedah.

Pasukan peguam pemimpin PAS itu memfailkan writ saman berkenaan di Mahkamah Tinggi Alor Setar pada 3 Ogos lalu bagi menuntut Setiausaha Agung PKR itu membayar ganti rugi am, teruk dan teladan yang tidak dinyatakan jumlahnya.

Sanusi turut menyaman Saifuddin berhubung dakwaan mengunakan wang peruntukan Sistem Maklumat Rekod-Rekod Jalan Raya Malaysia (Marris) berjumlah RM1.6 billion untuk tujuan yang bertentangan dengan undang-undang.

Tiada ulasan: