"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar temui wang tunai RM4,200 tengah jalan

KOSMO!
KAMERA sistem televisyen litar tertutup menunjukan seorang pelajar (kanan) menemui wang kertas di Hadong. - Foto Saluran Polis YouTube
SEOUL – Seorang pelajar sekolah menengah menjadi perhatian ramai selepas dia memulangkan wang tunai berjumlah 1.22 juta won (RM4,222) yang ditemui di Hadong, wilayah Gyeongsang Selatan, lapor laman berita The Korea Times kelmarin. 

Wang itu secara tidak sengaja tercicir daripada pemiliknya yang menunggang basikal, kata polis pada Khamis lalu.

Pemilik wang yang tidak dikenali itu tidak menyedari kehilangan wang tersebut ketika dia terus mengayuh basikal. 

Wang kertas itu tercicir dari poketnya, menyebabkan ia terbiar di atas jalan sambil digilis kenderaan yang lalu lalang.

Tidak lama selepas itu, pelajar tersebut terjumpa sekeping wang kertas dan dia berhenti berjalan. 

Dia mengimbas persekitarannya, kemudian merakam wang kertas itu menggunakan telefonnya. 

Sambil membongkok, pelajar itu mula mengutip setiap wang tersebut sebelum menuju ke balai polis berhampiran untuk melaporkan penemuannya. – AGENSI

Tiada ulasan: