"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Annuar Musa: Keputusan jual Menara KL tiada kaitan dengan kementerian

Hariz Mohd

Kementerian tidak terlibat dalam keputusan Telekom Malaysia Bhd (TM) menjual anak syarikat yang menguruskan Menara Kuala Lumpur, kata bekas menteri komunikasi dan multimedia  Annuar Musa.

Katanya perjanjian itu melibatkan syarikat tersenarai awam, bukan kerajaan.

“Tiada kaitan dengan menteri komunikasi,” katanya

“Tanya TM, kalau syarikat untung RM25 juta kenapa mereka tak nak, dan kenapa nak bagi orang?”

Rundingan pada 31 Oktober itu kini hangat dibincangkan di media sosial.

Telekom dikatakan menjual 10 juta saham dalam Menara Kuala Lumpur Sdn Bhd.

Sebelum ini, tular dakwaan TM melepaskan pegangan kepada syarikat yang kurang dikenali Hydroshoppe Sdn Bhd.

Ia menimbulkan tanda tanya memandangkan Menara Kuala Lumpur Sdn Bhd adalah syarikat yang amat menguntungkan.

Seorang pengguna Twiiter antaranya mendakwa Menara Kuala Lumpur Sdn Bhd sudah menjadi cash cow atau perniagaan yang memberikan keuntungan konsisten.

Katanya, syarikat itu membuat untung RM66 juta, dengan RM25 juta untung bersih.

Menurut semakan dengan sistem Suruhanjaya Syarikat, Hydroshoppe didaftarkan pada 2008 dengan modal keseluruhan RM1 juta.

Malaysiakini sudah menghubungi unit media TM dan sedang menunggu maklum balas mereka.

Menteri Komunikasi Dan Digital Fahmi Fadzil, yang menggantikan Annuar, berkata kementerian akan mengeluarkan kenyataan tidak lama lagi.

Tiada ulasan: