"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

SPRM siasat penjualan Menara KL

BORHAN AHMAD

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuka kertas siasatan terhadap dakwaan urus niaga membabitkan pemindahan hak milik bagi pengurusan bangunan ikonik Menara KL.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki mengesahkan perkara itu tetapi enggan mendedahkan maklumat lanjut berkenaan siasatan berkenaan, lapor The Malaysian Insight.

KKD sedia untuk membantu siasatan mengenai perkara ini, kata Fahmi Fadzil.
Sebelum ini, Menteri Komunikasi dan Digital (KKD) Fahmi Fadzil mengesahkan saham syarikat pengurusan Menara Kuala Lumpur, Menara KL Sdn Bhd telah dijual oleh TM Malaysia (TM) kepada sebuah syarikat kosmetik yang hampir ditutup bernama Hydroshoppe Sdn Bhd.

“KKD memantau rapat isu ini dan bersedia untuk memberikan kerjasama penuh sekiranya pihak berkuasa melakukan sebarang siasatan berhubung isu ini,” kata beliau dalam satu kenyataannya.

Seorang bernama Abdul Hamid Shaikh b Abdul Razak Shaikh, 48, dari Mont Kiara, Kuala Lumpur.

Sementara itu, pengarah kedua ialah Nazarina Mohamed Nasir, 42, dari Shah Alam, Selangor.

Sumber mendedahkan bahawa aktiviti perniagaan utama Hydroshoppe ialah peralatan kosmetik dan bukannya sebuah syarikat hartanah.

Selain itu, Nazarina dikatakan rapat dengan mantan Menteri Wilayah Persekutuan Tan Sri Annuar Musa yang tidak dipertandingkan oleh Umno untuk mempertahankan kerusi Parlimen Ketereh dalam PRU 15 lalu.

Tiada ulasan: