"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Didakwa sekali lagi atas tuduhan rogol remaja – Hakim harap kes ustaz ini tidak disensasi

DANIAL HAKIM

Semua pihak diingatkan supaya tidak mensensasikan kes penceramah Fathi Naim yang sekali lagi didakwa hari ini atas pertuduhan merogol seorang remaja perempuan berusia 14 tahun.

Sebelum ini, tertuduh yang nama sebenarnya Muhammad Fathi Na’im Mazlam, 30, didakwa dengan sembilan pertuduhan merogol, amang seksual dan melakukan hubungan seks dengan objek terhadap mangsa sama di Mahkamah Sesyen Klang.

Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Tasnim Abu Bakar mengingatan hal itu pada prosiding hari ini selepas membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM12,000 dengan seorang penjamin.

“Tertuduh, peguam dan mana-mana pihak diminta tidak mensensasikan kes ini dalam media sosial,” katanya.

Terdahulu, Fathi mengaku tidak bersalah merogol mangsa di sebuah hotel, di sini, antara jam 2 dan 10 pagi 3 Disember lalu.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang boleh dikenakan hukuman penjara hingga 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.

Fathi yang berasal dari Terengganu merupakan Pengarah Maahad Tahfiz Darul Wafa’ di Shah Alam.

Aktivis Dakwah Yemen Care (NGO) berkenaan juga personaliti dakwah RTM, TV Al Hijrah, TV9 dan Astro Oasis.

Tiada ulasan: