"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Calon BN dilapor tarik diri di Padang Serai

Predeep Nambiar

KULIM: Calon Barisan Nasional C Sivaraj dikatakan telah menarik diri daripada pilihan raya Parlimen Padang Serai, kurang seminggu sebelum tarikh pengundian 7 Dis, yang berkemungkinan untuk memberi laluan kepada Pakatan Harapan (PH).

Seorang pemimpin BN mendakwa keputusan itu dibuat secara sukarela dan beliau “akur” dengan tindakan yang diambil. Bagaimanapun, sehingga kini, Sivaraj masih membisu mengenai status percalonannya.

“Dia memutuskan untuk menarik diri (pertembungan) semalam. Ia adalah keputusannya sendiri, kami tidak memaksanya.

“Keputusan itu mengecewakan beberapa pemimpin akar umbi yang dilaporkan telah bekerja keras untuk berkempen untuknya,” kata sumber itu, yang tidak mahu namanya disiarkan.

Pagi ini, petugas dilihat menurunkan sepanduk Sivaraj di beberapa jalan dekat Lunas.

Jemputan ke ceramah bersama oleh pemimpin PH dan BN di Padang Serai malam ini telah dihantar.

Sivaraj sebelum ini menegaskan beliau tidak akan menyerahkan kerusi itu kepada PH dan akan terus berkempen.

Pada Rabu, beliau tidak menerima sebarang arahan daripada pucuk pimpinan BN untuk memberi laluan kepada pencabar lain.

Spekulasi mengenai penarikan diri daripada pilihan raya Padang Serai didorong lagi oleh ceramah bersama BN dan PH yang dianjurkan malam ini, majlis kedua mereka berkongsi pentas selepas pertama kali diadakan di DUN Tioman beberapa hari lalu.

Presiden Amanah Mohamad Sabu, Ketua BN Kedah Jamil Khir Baharom, Ketua PH Kedah Mahfuz Omar dan calon PH Padang Serai, Sofee Razak, dijangka berucap pada ceramah tersebut.

Pilihan raya Padang Serai ditangguhkan pada 7 Dis ekoran calon PH M Karupaiya meninggal dunia beberapa hari sebelum pilihan raya umum 19 Nov.

Selain Sivaraj dan Sofee, calon lain turut bertanding ialah Azman Nasrudin (Perikatan Nasional), Hamzah Abdul Rahman (Pejuang), Bakri Hashim (Warisan) dan Sreanandha Rao (bebas).

FMT telah menghubungi Sivaraj untuk mendapatkan ulasan.

Tiada ulasan: