"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Amanat khas Anwar pagi esok: Membangun Malaysia Madani

Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengajak orang ramai mengikuti dan memahami amanat ‘Membangun Malaysia Madani’ yang akan disampaikan beliau esok secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Perdana Menteri berkata ia sebagai usaha dan upaya untuk mencipta lonjakan baru buat negara.

“Esok saya akan berada di PICC di Putrajaya bagi mencerakinkan mengenai bagaimana negara dan tatanan ini dapat menjunjung nilai dan etika pemerintahan yang baik buat rakyat,” katanya menerusi hantaran di laman Facebook.

Anwar dijadual menyampaikan amanat bertajuk ‘Membangun Malaysia Madani’ pada 11.30 pagi sebelum menyempurnakan montaj dan gimik pelancaran buku ‘Membangun Negara Madani’.

Buku yang diterbitkan Institut Darul Ehsan (IDE) itu antaranya menghimpunkan pengalaman politik serta hasil pembacaan Anwar selama empat dekad yang bermula dari zaman beliau bergelar mahasiswa hingga memimpin gerakan reformasi.

Amanat khas berkenaan akan disiarkan secara langsung menerusi stesen-stesen media tempatan seperti Bernama TV dan Radio Televisyen Malaysia (RTM) selain menerusi Facebook Live Institut Darul Ehsan.

Program dijadual bermula 9 pagi dengan ucapan aluan Pengarah Eksekutif Institut Darul Ehsan (IDE) Datuk Ismail Yusop.

Ia disusuli slot ‘Wacana Membangun Negara Madani’ pada 9.15 pagi yang akan disertai empat panel jemputan antaranya Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari dan Pengerusi Eksekutif IDE Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman,

Turut dijemput sebagai panel dalam wacana berkenaan ialah Presiden Kolej Dar al-Hikmah Prof Datuk Dr Muhammad Nur Manuty dan Pengarah Institut Pengajian Sains Sosial (IPSAS), Universiti Putra Malaysia Prof Dr Haslinda Abdullah.

Dif-dif kenamaan dijadual tiba pada 11 pagi dan majlis dijadual tamat pada 1 tengah hari.

- Bernama

Tiada ulasan: