"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak 12 tahun hamil diperkosa lapan lelaki Agensi

Jakarta: Kanak-kanak perempuan Jawa Tengah, Indonesia berusia 12 tahun yang hamil tiga bulan rupanya dirogol lapan lelaki.

Bapanya yang berusia 54 tahun berkata, dia mahukan keadilan buat anaknya itu diteruskan walaupun suspek adalah jiran serta rakannya sendiri.

"Saya mahu mencari keadilan buat anak saya. Saya kenal suspek kerana kami berjiran, malah dua daripada mereka kawan saya sendiri," katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Banyumas, Rabu lalu.

Mengulas lanjut, katanya mangsa sihat, namun dia tidak sanggup melihat keadaan anaknya yang kini hamil.

Katanya, dia bimbangkan masa depan anaknya kerana anaknya dinasihatkan pihak sekolah untuk berhenti sekolah selepas kejadian itu.

"Saya diarahkan untuk membuat kenyataan anak saya berhenti dari sekolah.

"Saya terpaksa akur dengan arahan pihak sekolah.

"Kini, fokus kami memantau perkembangan kandungannya dan penjagaan selepas pantang," katanya.

Sementara itu, Ketua Unit Siasatan Jenayah Polis Banyumas, Agus Supriadi berkata, pihaknya akan berbincang dengan Pejabat Pendidikan mengenai pelajaran mangsa.

Sementara itu, Ketua Pendidikan Banyumas, Joko Wiyono berkata, pihaknya akan membantu mangsa melanjutkan pelajaran melalui program Pakej B.

Media Indonesia sebelum ini melaporkan mangsa dirogol lapan lelaki berusia antara 27 hingga 70 tahun.

Lima suspek ditahan dengan empat daripadanya adalah jiran, manakala tiga lagi suspek melarikan diri.

Kes terbongkar apabila ibu bapa mangsa mengesyaki anak kedua daripada tiga beradik itu hamil.

Sabit kesalahan, suspek berdepan hukuman di bawah Akta Perlindungan Kanak-Kanak.

Tiada ulasan: