"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami isteri rugi RM30,000 disamun 4 lelaki berparang

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang pemandu bas dan isterinya berdepan detik cemas apabila empat lelaki bersenjatakan parang menceroboh rumah mereka dalam kejadian di taman perumahan di Nilai, Negeri Sembilan, pagi tadi.

Ketua Polis Nilai, Abdul Malik Hasim, berkata dalam kejadian kira-kira 6 pagi itu, suspek dilaporkan memanjat pagar dan masuk ke dalam rumah mangsa yang tidak berkunci lalu mengacukan parang kepada isteri lelaki itu yang sedang menggosok baju di sebuah bilik.

Katanya, suspek kemudian mengarahkan wanita itu dan suaminya masuk ke dalam sebuah bilik.

“Suspek meminta wanita itu menyerahkan barang kemas dipakainya sebelum mereka menggeledah rumah mangsa.

“Semua suspek itu kemudian melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta jenis Proton Waja,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, mangsa berusia 45 tahun dan isterinya berusia 46 tahun tidak dicederakan tetapi pemeriksaan mendapati wang tunai milik mereka berjumlah RM9,500 hilang.

“Kerugian dialami mangsa akibat kejadian itu dianggarkan berjumlah RM30,000. Kertas siasatan dibuka bawah Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan iaitu samun berkumpulan dengan senjata,” katanya.

Malik berkata, polis mempergiatkan usaha mengesan suspek terlibat dan meminta orang awam yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian melaporkan ke balai polis terdekat atau menghubungi talian 06 7904222.

Tiada ulasan: