"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu treler, isteri ditemui rentung dalam kemalangan

FMT Reporters
Bomba memadamkan kebakaran pada lori treler berkenaan sebelum berjaya mengeluarkan mayat suami isteri yang rentung. (Gambar PDRM)
PETALING JAYA: Pemandu treler dan isterinya rentung selepas kenderaan dinaiki terbakar dalam kemalangan di KM 259.6 Lebuhraya Utara Selatan arah Selatan, berhampiran susur masuk Plaza Tol Seremban-Port Dickson di Seremban pagi tadi.

Ketua Polis Seremban, Nanda Maarof berkata, kemalangan pada 9 pagi itu mengorbankan pemandu treler Mazlan Molot, 48, yang beralamat di Taman Putra Damai, Petaling Jaya, Selangor dan penumpang dipercayai isterinya, Fauziah Uyop berusia dalam lingkungan 40-an.

Katanya, ketika kejadian, treler berkenaan membawa muatan biji plastik dalam perjalanan dari Klang, Selangor menuju ke Senawang.

“Siasatan awal mendapati treler itu dipercayai hilang kawalan dan terbabas ke lorong kanan, sebelum melanggar penghadang jalan dan terbakar sepenuhnya.

“Kemalangan itu juga menyebabkan kesesakan di kedua-dua arah lebuh raya berkenaan sejauh 6km,” katanya dalam kenyataan.

Bomba dilaporkan mengambil masa selama sejam untuk memadamkan kebakaran dan mengeluarkan mayat mangsa yang rentung dalam kenderaan itu.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tiada ulasan: