"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak PM jadi mangsa buli jalan raya

Raja Noraina Raja Rahim

rnoraina@hmetro.com.my
TANGKAP layar video yang dirakam oleh Nurul Ilham. FOTO Ihsan Nurul Ilham

TANGKAP layar video yang dirakam oleh Nurul Ilham. FOTO Ihsan Nurul Ilham

Kuala Lumpur: Anak Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim, iaitu Nurul Ilham mendakwa menjadi mangsa buli jalan raya, hari ini.

Kejadian itu dikongsi anak keempat Anwar dan Ahli Parlimen Bandar Tun Razak Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menerusi ciapan dan rakaman video di Twitter.

Menurutnya, kejadian berlaku selepas melalui satu plaza tol dan ketika itu beliau menaiki kereta bersama seorang anak berusia dua tahun.

"Saya jarang berkongsi hantaran tetapi hari ini saya menjadi mangs buli jalan raya. Pemandu sebuah kereta beberapa kali menekan brek di lorong laju.

"Sangat berbahaya dan ada anak berusia dua tahun bersama saya.

"Pemandu wanita itu berada di lorong berkenaan selama kira-kira satu minit sebelum dia bertukar ke lorong lain," ciapnya hari ini.

Beliau berkata, pemandu itu turut membunyikan hon ke arah kenderaannya.

Katanya, pada mulanya beliau melihat kereta itu berhampiran plaza tol apabila pemandu itu secara tiba-tiba membunyikan hon ke arah kenderaannya untuk menuju ke lorong Touch N Go (TnG).

"Saya memberi isyarat untuk ke kiri, tetapi saya tidak nampak sebarang isyarat daripadanya untuk ke kanan (ke arah lorong Smart Tag)," katanya.

Bagaimanapun, beliau beranggapan pemandu itu marah terhadapnya menyebabkan bertindak demikian.

Tiada ulasan: