"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

BN akan cabar kemenangan Hadi di Marang

FMT Reporters

PETALING JAYA: Barisan Nasional (BN) akan mencabar kemenangan Presiden PAS Abdul Hadi Awang di kerusi Parlimen Marang dan keputusan dua lagi kerusi Parlimen di Terengganu dalam pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Menurut laporan media, petisyen untuk membatalkan keputusan PRU15 di Marang, Kemaman dan Kuala Terengganu itu akan difailkan oleh Umno Terengganu.

Tiga kerusi Parlimen itu dimenangi calon Perikatan Nasional (PN) pada PRU15 yang berlangsung pada 19 Nov lalu. Semua petisyen itu difailkan kerana didakwa berlakunya rasuah oleh PN.

Pengerusi Umno Terengganu Ahmad Said dijangka membuat sidang media esok bersama beberapa peguam berhubung petisyen tersebut, lapor Sinar Harian.

Ahmad tewas di kerusi Parlimen Kemaman kepada calon PAS Che Alias Hamid dengan majoriti 27,179 undi.

Marang dimenangi Hadi dengan majoriti 41,729 undi manakala Kuala Terengganu dipertahankan calon PAS Amzad Hashim dengan majoriti 40,907 undi.

Pada Sabtu lalu, Ketua Penerangan Umno, Isham Jalil berkata, petisyen akan difailkan di tiga kerusi Parlimen.

“Kami mempunyai bukti kukuh ada kesalahan pilihan raya dilakukan terutama sekali melibatkan merasuah pengundi,” katanya tanpa mendedahkan tiga kerusi Parlimen itu.

Tiada ulasan: