"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

4 remaja parah, kereta putus dua

Faizul Azlan Razak
am@hmetro.com.my
KEADAAN kereta yang terputus dua dalam kemalangan di Kilometer 72, Jalan Kampung Saujana ke Kampung Fikri (Kampung Saujana). FOTO Ihsan PDRM
KEADAAN kereta yang terputus dua dalam kemalangan di Kilometer 72, Jalan Kampung Saujana ke Kampung Fikri (Kampung Saujana). FOTO Ihsan PDRM
Setiu: Empat remaja parah selepas kereta dinaiki mereka terbabit kemalangan di Kilometer 72, Jalan Kampung Saujana ke Kampung Fikri (Kampung Saujana) di sini, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.45 pagi itu turut mengakibatkan kereta jenis Honda Civic dinaiki empat remaja masing-masing berusia 20 tahun terbabit terputus dua.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Afandi Hussin berkata, kemalangan itu membabitkan dua kenderaan iaitu kereta Proton Persona dinaiki tiga beranak dengan Honda Civic dinaiki empat remaja.

Beliau berkata, siasatan mendapati kereta Proton Persona dalam perjalanan dari Besut menghala ke Merang, Setiu manakala Honda Civic dalam perjalanan dari Kuala Terengganu menghala ke Besut.

"Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Honda Civic hilang kawalan memasuki laluan bertentangan dengan Proton Persona yang tidak sempat mengelak dan bertembung.

"Kemalangan terbabit menyebabkan semua pemandu dan penumpang kedua-dua kenderaan mengalami kecederaan.

"Kesemua pemandu dan penumpang dibawa ke Unit Kecemasan Hospital Setiu untuk rawatan lanjut," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Afandi berkata, pihaknya masih belum mengenal pasti kecederaan dialami pemandu Proton Persona berusia 47 tahun bersama penumpang berusia 39 tahun dan kanak-kanak berusia enam tahun.

Menurutnya, pemandu kereta Honda Civic, Muhammad Syamil Khairul Ihsam yang beralamat 1A Bukit Guntong Manir, Kuala Terengganu mengalami patah peha sebelah kiri.

"Tiga lagi penumpang kereta Honda Civic, Syed Muhammad Fitri Syed Ahmad Yani; Muhammad Izzat Abdul Rohim dan Hafiz Azizi Harun mengalami cedera di bahagian kepala.

"Kes di siasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya.

Tiada ulasan: