"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rumah Terbuka Malaysia Madani di Kedah redakan suhu politik

BERNAMA
SULTAN Kedah Al-Aminul Karim Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah berkenan mencemar duli berangkat ke Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Malaysia Madani, hari ini. FOTO Ihsan Jabatan Penerangan.
SULTAN Kedah Al-Aminul Karim Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah berkenan mencemar duli berangkat ke Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Malaysia Madani, hari ini. FOTO Ihsan Jabatan Penerangan.
Kuala Lumpur: Rumah Terbuka Aidilfitri Malaysia Madani di Kedah bukan kempen politik malah berjaya meredakan suhu kebencian politik dalam kalangan rakyat, kata Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (J-KOM) di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff.

Beliau yang hadir pada program berkenaan yang diadakan di Hotel Raia, Alor Setar berkata rakyat yang hadir juga bersalaman dan berswafoto tanpa mengira darjat dan bergaul mesra tanpa mengira parti dan kecenderungan politik, agama dan kaum, serta kaya atau miskin.

Mohammad Agus menegaskan tidak ada pun pengunjung yang kisah tentang dakwaan rumah terbuka itu membazir, menggunakan duit rakyat dan sebagai kempen pilihan raya.

"Majlis ini bukan program VVIP, bukan program kempen politik, tetapi majlis meraikan rakyat, dari rakyat dan untuk rakyat.

"Melihat kemeriahan majlis ini, saya tegaskan majlis tadi bukan pembaziran. Mana mungkin amalan mulia memberi makan dan menyantuni rakyat marhaen satu pembaziran. Lagi mulia kerana ia menyambung silaturahim sesama insan, hanya setahun sekali," katanya menerusi hantaran di laman Facebooknya hari ini.

Beliau berkata rumah terbuka berkenaan yang menyaksikan kehadiran ribuan pengunjung adalah bukti kejayaan penganjuran program terbabit oleh Kerajaan Perpaduan sekali gus promosi terbaik bagi negeri Kedah.

"Justeru hebat dan meriahnya majlis tadi, selepas ini, saya berhasrat untuk turut meraikan majlis selanjutnya yang akan diadakan di UiTM Permatang Pauh pada 6 Mei, Seremban pada 7 Mei, Kota Bharu pada 12 Mei, Kuala Terengganu pada 13 Mei, dan kemuncaknya di Batu Caves pada 14 Mei.

"Setelah acara selesai, saya pulang dengan satu ungkapan: Happy dapat berjumpa dan beramah mesra dengan rakan seagama setelah sebulan berpuasa. Happy dapat bergaul dengan rakyat dari pelbagai bangsa yang hadir. Hebatnya Malaysia Madani," katanya.

TAG: Rumah Terbuka, Malaysia MADANI, sambutan, politik, J-KOM

Tiada ulasan: