"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kanak-kanak maut terkena tembakan senapang ‘pump gun’

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang kanak-kanak lelaki maut selepas terkena tembakan senapang buatan sendiri jenis “pump gun” ketika bermain dengan rakannya di Kampung Sosogoh Salong Pagalungan, Keningau, pada Isnin.

Ketua Polis Keningau, Rafidah Kasim, berkata mangsa berusia tujuh tahun itu disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Nabawan.

“Kes dikesan ketika polis menerima maklumat daripada Klinik Kesihatan Nabawan memaklumkan terdapat seorang kanak-kanak meninggal dunia ketika menerima rawatan.

“Hasil siasatan mendapati mangsa terkena tembakan senapang buatan sendiri jenis ‘pump gun’ oleh rakan yang bermain bersamanya,” katanya menurut Berita Harian.

Katanya, mayat mangsa kemudian dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk dibedah siasat.

Beliau berkata, susulan itu, polis menahan tujuh individu dan merampas selaras senjata api buatan sendiri jenis pump gun untuk siasatan lanjut.

“Siasatan masih diteruskan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.

Tiada ulasan: