"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Meninggal dunia selepas sertai Maraton London

Reuters

London: Seorang lelaki berusia 45 tahun meninggal dunia ketika pulang ke rumahnya selepas mengambil bahagian di Maraton London Ahad lalu, jelas penganjur kejohanan dalam satu kenyataan.

Steve Shanks, dari Nottingham, adalah pelari berpengalaman yang menamatkan perlumbaan dalam masa dua jam, 53 minit, 26 saat, kata penganjur sambil menambah bahawa punca kematiannya akan diketahui kemudian melalui pemeriksaan perubatan.

"Semua orang di Maraton London sangat sedih mendengar mengenai kematian mengejut Steve Shanks," kata penganjur.

Kelvin Kiptum dari Kenya memenangi perlumbaan lelaki dalam dengan mencatat masa dua jam, satu minit, 25 saat, dengan atlet jarak pertengahan Belanda, Sifan Hassan memenangi perlumbaan wanita.

Lebih 48,000 orang menamatkan perlumbaan berkenaan.

Tiada ulasan: