"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rempit: Merusuh, pukul polis, 4 lelaki ditahan

Omar Ahmad
am@hmetro.com.my

Kulai: Seorang anggota polis dipukul oleh sekumpulan Mat Rempit ketika menjalankan tugasan Op Selamat ke 20 di Kilometer 7 Jalan Kulai - Kota Tinggi di sini, Ahad lalu.

Ketua Polis daerah Kulai, Superintendan Tok Beng Yeow berkata, laporan polis dibuat mangsa pada jam 3.04 petang pada hari kejadian.

Katanya bertindak atas maklumat, empat suspek ditahan dalam dua serbuan berasingan di Kulai dan Johor Bahru, semalam.

"Sepasukan Pegawai dan Anggota dari Bahagian Siasatan jenayah IPD Kulai membuat serbuan di dua lokasi berasingan dan menahan empat suspek warga tempatan berusia 23 hingga 39 tahun.

"Hasil siasatan awal keempat-empat suspek mengaku terbabit dalam kejadian merusuh dan perlumbaan haram.

"Tiga daripada suspek juga mempunyai rekod jenayah lampau berkaitan penyalahgunaan dadah dan jenayah," katanya menerusi satu kenyataan di sini, hari ini.

Menurut Beng Yeow, kesemua suspek kini direman selama empat hari bermula hari ini hingga 28 April ini.

Kes disiasat dibawah seksyen 186 dan 146 kanun keseksaan.

Tiada ulasan: