"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pelajar mati letup mercun dalam mulut

KOSMO!
Brajesh meletupkan mercun bom 'sutli' dalam mulutnya ketika berada di dalam tandas. - Shutterstock
NEW DELHI  – Seorang  pelajar ijazah sarjana muda sains berusia 24 tahun di India  meninggal dunia kelmarin selepas meletupkan mercun di dalam mulutnya,  lapor portal berita Wion News.

Mendiang dikenali sebagai Brajesh Prajapati dari Sheopur, negeri Madhya Pradesh. Sebelum kejadian, keluarganya memaklumkan bahawa mereka tidak mampu menghantar Brajesh ke bandar besar  bagi melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi kerana masalah kewangan.

“Mendiang mengalami tekanan akibat beberapa isu,” seorang pegawai polis dipetik sebagai berkata oleh agensi berita Press Trust of India (PTI).

“Brajesh  meletupkan mercun bom ‘sutli’ dalam mulutnya ketika berada di dalam tandas kira-kira pukul 9 pagi (waktu tempatan). Selepas mendengar bunyi letupan, keluarganya bergegas masuk. Mereka menghantarnya ke hospital, namun doktor mengisytiharkan mangsa telah meninggal dunia,” tambah jurucakap sama.

Polis mendaftarkan kes itu sebagai bunuh diri dan siasatan lanjut sedang dijalankan. 

Abang pelajar itu, Hridyesh berkata, adiknya itu mendapat markah yang baik dalam peperiksaan dan sedang menamatkan kursus ijazah sarjana muda sains di sebuah kolej tempatan. – Agensi 

Tiada ulasan: