"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anggota polis nafi pukul ibu mentua

Suraya Roslan
surayaroslan@mediaprima.com.my

Kuala Lumpur: Anggota polis berpangkat sarjan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini, atas pertuduhan mendatangkan kecederaan terhadap ibu mentuanya dengan memukul warga emas itu, Jun lalu.

Tertuduh, P Hemaath Kumar, 35, yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul didakwa dengan sengaja mendatangkan kecederaan terhadap wanita berusia 63 tahun dengan cara memukul menggunakan tangan di sebuah rumah di Bandar Baru Sri Petaling di sini pada 9.20 malam, 25 Jun lalu.

Pertuduhan dikemukakan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah seksyen dan kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nadiela Eleena Jamaluddin Akbal menawarkan jaminan RM4,000 terhadap tertuduh.

Dalam rayuannya, peguam Vinod Sharma yang mewakili tertuduh memohon jaminan rendah dikenakan.

Mendengar hujah kedua-dua pihak, Majistret Atiqah Mohamed@Mohamad Saim membenarkan tertuduh diikat jamin RM800 dengan seorang penjamin dan menetapkan 20 November untuk sebutan kes.

Difahamkan, tertuduh sebelum ini pernah didakwa atas kesalahan memukul isterinya.

Tiada ulasan: