"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyanyi kumpulan rock kemalangan, warga emas maut

Asrol Awang
am@hmetro.com.my
KEADAAN kenderaan yang terbabit dalam kemalangan. FOTO Facebook Polis Trafik Kuantan
KEADAAN kenderaan yang terbabit dalam kemalangan. FOTO Facebook Polis Trafik Kuantan
Kuantan: Penyanyi kumpulan rock popular 1990-an terbabit kemalangan di Jalan Kuantan-Maran berhampiran susur Universiti Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (Unipsas) di sini, hari ini.

Dalam kejadian 10.45 pagi itu, kereta BMW dipandu penyanyi itu berlanggar dengan motosikal Yamaha Lagenda menyebabkan penunggangnya, Eddy Kusmiran Ambi, 61, maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Kuantan Asisten Komisioner Wan Mohd Zahari Wan Busu berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku ketika kereta BMW yang dipandu lelaki berusia 53 tahun itu dalam perjalanan dari arah bandar ini menuju ke Rompin.

"Sebaik tiba di lokasi kejadian, motosikal dipandu mangsa di lorong kiri laluan dipercayai mengubah haluan ke lorong kanan.

"Pemandu kereta cuba mengelak tetapi terlanggar bahagian belakang motosikal itu. Penunggang motosikal itu disahkan meninggal dunia di tempat kejadian manakala pemandu kereta tidak mengalami kecederaan," katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan di sini untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tiada ulasan: