"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis buru pemandu lori, langgar maut wanita

FMT Reporters
Keadaan di tempat kejadian selepas sebuah motosikal dipercayai dilanggar lari sebuah lori di KM18.6 Lebuhraya Persekutuan, Petaling Jaya tengah malam tadi. (Gambar PDRM)
PETALING JAYA: Polis memburu pemandu lori dipercayai lari selepas melanggar sebuah motosikal yang menyebabkan seorang wanita maut di KM18.6 Lebuhraya Persekutuan, dekat sini, tengah malam tadi.

Dalam kejadian jam 12.35 tengah malam itu, mangsa berusia 58 tahun yang membonceng Yamaha Sport meninggal dunia di tempat kejadian manakala suaminya cedera.

Suaminya yang berusia 76 tahun dirawat di Hospital Shah Alam.

Ketua Polis Petaling Jaya Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid berkata pasangan terbabit dalam perjalanan dari Batu Tiga, Shah Alam ke Lembah Subang.

“Motosikal dinaiki mereka dikatakan dilanggar sebuah lori dari arah belakang dan terus melarikan diri selepas pelanggaran,” katanya menurut Harian Metro.

Polis giat mengesan kenderaan terbabit kemalangan itu dan menjalankan siasatan lanjut mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Saksi dan orang ramai mempunyai maklumat kejadian diminta menghubungi pegawai penyiasat trafik IPD Petaling Jaya, Mohammad Najib Mohd Azaman di talian 012-3526147 bagi membantu siasatan.

Tiada ulasan: