"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video tentera Israel mengaku rogol wanita Palestin tersebar

Utusanonline
Video tentera Israel mengaku rogol wanita Palestin tersebar
GAZA: Media sosial sejak semalam dibanjiri klip video yang menyiarkan pengakuan bekas tentera Israel yang pernah mencabuli kehormatan wanita Palestin.

Menerusi klip video dokumentari Mepa News, seorang pesara tentera menceritakan rakan sejawatan pernah merogol gadis berusia 16 tahun semasa insiden penindasan di kampung Tantura, pada 1948.

Kongsinya, penduduk wanita di perkampungan itu mempunyai kulit yang cantik seperti bangsa Eropah sehingga membuatkan tentera Zionis tidak mampu menahan gejolak nafsu.

Malah, lebih dahsyat dedahnya, dia bersama tentera lain bertindak kejam dengan mengurung tahanan lelaki Palestin di dalam sel tahanan dikelilingi wayar besi.

“Kemudian kami akan mengarahkan mereka duduk sebelum menembak seorang demi seorang dengan mesingan,” kongsinya dengan nada bangga.

Berkongsi pengalaman melakukan kekejaman ketika masih berkhidmat dengan Zionis Israel, seorang pesara tentera lain dengan angkuh memberitahu pernah menembak mati rakyat Palestin.

Disoal tentang jumlah yang menjadi korban ditangannya, katanya, dia tidak mampu mengingati angka tersebut kerana tidak sempat mengiranya terlebih dahulu.

“Saya pegang senapang yang ada 250 butir peluru. Saya akan tembak sesiapa sahaja tanpa sempat nak kira.

“Kalau nampak budak sekolah tiba-tiba angkat tangan, saya akan terus tembak tanpa bagi amaran,” katanya sambil tergelak mengenang peristiwa tersebut.

Klip video yang tular itu merupakan sebahagian daripada dokumentari penuh yang memaparkan pengakuan pesara tentera ketika bertindak kejam terhadap penduduk kampung berkenaan.

Berdasarkan catatan sejarah, pertumpahan darah di Tantura berlalu pada malam 22 hingga 23 Mei 1948, semasa perang Arab-Israel.

Dianggarkan hampir 200 penduduk kampung Palestin diseksa dengan kejam oleh tentera Zionis, ketika tujuh dekad lalu.

Kesemua penduduk yang maut dikebumikan di tanah perkuburan berdekatan pantai Tel Dor, Nahsholim, wilayah jajahan Israel.

Tiada ulasan: