"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga asing ditemukan dengan kesan tetakan di tengkuk, enam ditahan

Zuliaty Zulkiffli
am@hmetro.com.my
MAYAT lelaki warga asing ditemukan dengan kesan tetakan di tengkuk di tepi jalan. FOTO Ihsan PDRM
MAYAT lelaki warga asing ditemukan dengan kesan tetakan di tengkuk di tepi jalan. FOTO Ihsan PDRM
Baling: Enam termasuk lima lelaki warga asing ditahan bagi membantu siasatan penemuan mayat seorang lelaki dengan kes tetakan di tengkuk di tepi jalan arah Kampung Sirako -Tebing Tinggi, Kupang, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Shamsudin Mamat berkata, mayat lelaki warga asing itu ditemukan dalam keadaan tertiarap di tepi kebun getah yang dikelilingi semak samun.

"Mangsa ditemui berhampiran sebuah motosikal jenis Suzuki Best yang terbalik kurang satu meter dari mayat.

"Tempat kejadian tidak mempunyai kamera rakaman litar tertutup (CCTV) dan identiti serta bangsa belum dikenal pasti, namun dianggarkan berusia awal 40 an," katanya dalam kenyataan hari ini.

Shamsudin berkata, punca kejadian masih dalam siasatan.

Beliau berkata, mayat dihantar ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar untuk dibedah siasat bagi mengenal pasti punca kematian.

Susulan itu, katanya, polis menahan seorang lelaki warga tempatan dan 5 warga asing di kawasan kebun sayur kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian.

"Tangkapan dilakukan berperingkat bermula jam 1.30 petang.

"Lelaki tempatan itu dipercayai pengusaha kebun sayur manakala lima warga asing itu tidak mempunyai dokumen," katanya.

Shamsudin berkata, siasatan dilakukan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat dan dapat membantu siasatan diminta menghubungi IPD Baling di talian 04-4708222 atau Pegawai Penyiasat Kes Asisten Superintendan Tan See Yean di talian 019-6687687 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Tiada ulasan: