"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS Perlis tak bergolak, tapi ada Adun 'hentak' kerajaan negeri - MB

Malaysiakini

Pesuruhjaya PAS Perlis Mohd Shukri Ramli menyangkal dakwaan pengerusi Bersatu negeri Abu Bakar Hamzah bahawa wujud pergolakan dalam PAS di negeri itu.

Mohd Shukri yang juga menteri besar sebaliknya berkata ada Adun PN yang tidak henti "menghentak" kerajaan negeri.

"Memang tiada pergolakan dalaman berlaku dalam Pas Perlis cuma adalah seorang dua yang teruja selepas menang (PRU15) ini yang seronok 'hentak' kerajaan macam nak jatuhkannya.

"Secara keseluruhannya tidaklah wujud 'geng penebuk kapal' ini kerana kami sebagai wakil rakyat PN masih duduk dan bekerja secara harmoni malah mesyuarat juga diadakan secara bersama sebagai pentadbir negeri ini," katanya seperti dipetik Harian Metro hari ini.

Namun, dia berkata tiada usaha di kalangan Adun PN untuk keluar dari gabungan itu memandangkan pindaan Rang Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perlis sudah diluluskan bagi membolehkan Enakmen Anti-Lompat Parti dilaksanakan.

Mohd Shukri adalah pengerusi PN Perlis manakala Abu Bakar timbalannya.

Semalam, FMT memetik Abu Bakar sebagai berkata antara isu yang melatari konflik dalaman PAS Perlis terkait dengan "kefahaman agama" selain susun atur gerak kerja dan pentadbiran negeri.

“PAS sedang bergolak di Perlis, tidak ada keselarian dan kesaksamaan dalam kalangan kita," katanya, sambil menambah Bersatu tidak berhasrat untuk masuk campur dalam kemelut tersebut.

Abu Bakar juga berkata hubungan Bersatu dengan PAS kekal utuh dan berharap isu berkenaan dapat diselesaikan segera.

Tiada ulasan: