"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Jalan runtuh, lebih 200 penduduk terputus hubungan

Hidayatidayu Razali
am@hmetro.com.my
JALAN di Kampung Seberang Janggut runtuh akibat hujan lebat menyebabkan lebih 200 penduduk terputus hubungan. FOTO ihsan Bomba
JALAN di Kampung Seberang Janggut runtuh akibat hujan lebat menyebabkan lebih 200 penduduk terputus hubungan. FOTO ihsan Bomba
Jeli: Jalan runtuh di Kampung Seberang Janggut di sini, sejak semalam menyebabkan lebih 200 penduduk terputus hubungan.

Kejadian 9 pagi semalam itu disebabkan hujan lebat dan air pasang besar dari Sungai Rual berhampiran lokasi kejadian.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jeli, Mohd Adni Ibrahim berkata, air sungai menghakis jalan sebelum runtuh sepenuhnya.

"Jalan sepanjang 20 meter itu runtuh menyebabkan penduduk kampung tidak dapat keluar ke bandar Jeli untuk melakukan urusan harian termasuk membeli barangan keperluan dan sebagainya.

"Pihak kita bersama Ketua Jajahan, Jabatan Kerja Raya (JKR), pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) sudah membuat tinjauan di lokasi itu.

"Kita sudah membuat perbincangan dan tindakan lanjut akan dilakukan dengan segera memandangkan jalan ini adalah satu-satunya jalan perhubungan penduduk untuk keluar dari kampung dengan menggunakan motosikal serta kereta," katanya di sini, hari ini.

Tiada ulasan: