"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Guru wanita digantung tugas kerana cium pelajar lelaki

KOSMO!

NEW DELHI  – Seorang guru wanita sebuah sekolah tinggi kerajaan yang gambarnya mencium pelajar lelaki menjadi tular di media sosial, telah digantung tugas, lapor portal berita NDTV semalam.

Kejadian berlaku di Chikkaballapur semasa lawatan sambil belajar dan guru itu bertugas di Sekolah Tinggi Kampung Murugamalla.

Foto terbabit menunjukkan guru itu memeluk dan mencium pipi pelajar berkenaan.

Pelajar berkenaan pula mendukung guru tersebut sebelum gambar mereka tersebar di platform media sosial termasuk X sehingga mendapat kecaman netizen.

Selepas menerima aduan, seorang pegawai pendidikan melawat sekolah itu dan melakukan  siasatan. 

Jabatan pendidikan tempatan kemudian mengambil tindakan menggantung tugas guru berkenaan berdasarkan laporan pegawai tersebut.

Ketika disoal siasat pihak sekolah, dia memberitahu mereka bahawa ciuman itu umpama antara seorang ibu dan anak.

Guru dan pelajar itu  mendakwa bahawa  gambar itu adalah untuk simpanan peribadi tetapi ia kemudian telah dibocorkan. – AGENSI

Tiada ulasan: