"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Arwah merangkak ke bilik saya minta tolong' - Ayah

BERNAMA

MOHD Rizaini menunjukkan gambar anaknya Muhammad Adham Hazim mahasiswa UiTM Jengka, Pahang yang meninggal dunia akibat pendarah dalam kepala. FOTO Bernama

MOHD Rizaini menunjukkan gambar anaknya Muhammad Adham Hazim mahasiswa UiTM Jengka, Pahang yang meninggal dunia akibat pendarah dalam kepala. FOTO Bernama

Kuala Nerus: Penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) Jengka, Muhammad Adham Hazim Mohd Rizaini yang meninggal dunia malam tadi dipercayai akibat pendarahan dalam kepala dikatakan sempat merangkak ke bilik tidur ibu bapanya untuk meminta bantuan agar dihantar ke hospital.

Bapanya Mohd Rizaini Ghazali, 51, berkata kehilangan anak kedua daripada lima beradik itu amat mengejutkan kerana arwah tidak mempunyai sebarang penyakit.

"Cuma beberapa hari kebelakangan ini, arwah ada mengadu sakit kepala… kira-kira 5 pagi semalam abang ngah (panggilan untuk Muhammad Adham Hazim) merangkak ke bilik saya dan isteri (Ros Fazilah Salleh, 46).

"Abang ngah mengadu kepalanya terlalu sakit dan meminta kami membawanya ke hospital. Kami terpaksa meminta pertolongan jiran untuk mengangkat abang ngah ke kereta," katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya Kampung Bukit Berangan, Tepoh, di sini, hari ini.

Muhammad Adham Hazim, 21, pelajar Diploma Kejuruteraan Awam, Fakulti Kejuruteraan Awam UiTM Cawangan Pahang disahkan meninggal dunia pada 10.52 malam tadi ketika menerima rawatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ).

Mohd Rizaini berkata, doktor memaklumkan hasil imbasan tomografi berkomputer (CT Scan) terhadap Muhammad Adham Hazim menunjukkan dua urat pada bahagian belakang dan atas kepalanya putus hingga berlaku pendarahan.

Katanya, arwah sebelum ini gemar tidur lewat malam untuk menyiapkan tugasan dan mengulang kaji bagi menghadapi peperiksaan akhir, dua minggu lagi.

"Abang ngah seorang yang suka belajar dan setiap hari dia akan membahagikan masa belajar serta mengendalikan perniagaan atas talian yang dilakukan secara sambilan," katanya.

Jenazah Muhammad Adham Hazim dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Bukit Berangan, Tepoh pada 11 pagi tadi.

Tiada ulasan: