"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Parti liar: 4 penguat kuasa antara 12 orang ditahan

Hafidzul Hilmi Mohd Noor

hafidzul@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Empat penjawat awam antara 12 individu yang ditahan kerana menyertai parti liar di sebuah hotel di sini semalam.

Serbuan pada jam 9 malam itu menahan semua mereka yang berusia 20 hingga 35 tahun dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi untuk tindakan lanjut.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah berkata, serbuan dilakukan hasil maklumat orang awam dan risikan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (BSJN) IPD Dang Wangi.

Menurutnya, ketika serbuan didapati sembilan lelaki dan tiga wanita tempatan berada dalam bilik hotel itu, leka berhibur.

"Semua 12 individu ditahan atas kesalahan mengadakan majlis sosial dan empat daripada mereka yang ditahan didapati anggota penguat kuasa," katanya di sini, hari ini.

Mohamad Zainal berkata, polis turut merampas dadah jenis pil dan dua botol air ketum.

"Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952, Seksyen 15(1)(a) akta sama serta kesalahan di bawah Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) (Kawalan Pergerakan) 2021," katanya.

Tiada ulasan: