"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa punya kerja ni?

Patung 'kerajaan pembunuh' muncul atas jejambat di Melaka

Malaysiakini 

image placeholder

Patung itu ditemui orang awam di jejambat Jalan Tun Abdul Razak-Ayer Keroh - tidak jauh daripada Seri Negeri, bangunan pentadbiran kerajaan.

Patung itu dipakaikan seluar biru muda, baju putih dan bertopi jerami. Perkataan “kerajaan pembunuh” ditulis dengan warna merah.

Pihak polis dilaporkan mengalihkan patung itu pagi ini.

Malaysiakini sudah menghubungi Ketua Polis Melaka Tengah Afzanizar Ahmad bagi mendapatkan maklumat lanjut.

Mei lalu, beberapa grafiti “kerajaan gagal” muncul di kawasan sekitar Sungai Melaka sebagai tanda proses terhadap kerajaan.

Semalam, kes harian masih melebihi angka 9,000, selepas mencatat rekod baru dengan 9,353 kes sehari sebelumnya.

Tiada ulasan: