"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bertaubatlah Pas! Sebuah parti Islam sanggup bersama pemimpin tidak amanah, khianati rakyat

MOHD ALI HASHIM

“Bertaubatlah Pas,”saran Pengerusi Jawatankuasa Manifesto AMANAH Pulau Pinang, Dr Zaidi Zakaria kepada Pas setelah melihat Pas tetap terus menyokong mantan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak walaupun bukti demi bukti telah pun dizahirkan di Mahkamah Tinggi baru-baru ini.

Lebih pelik katanya, Pas seolah-olah menyokong Najib secara membabi buta dan tetap bersikap pekak badak.

“Kes seperti 1MDB-SRC yang berlaku di hadapan mata. Najib disyaki dan diragui terlibat secara langsung.

“Namun Pas tetap menyokong dan bersama Najib sepertimana perjumpaan Pas dengan Arul Kanda yang baru mengambilalih 1MDB tatkala itu.

” Walaupun pada ketika itu, Najib tidak dibuktikan bersalah, tetapi bukti-buktinya begitu jelas dan pembohongan yang berlaku juga begitu ketara terserlah. Tetapi Pas tetap tidak menunjukkan langsung rasa was-was terhadap. Najib.

“Bahkan ketika Mahkamah Tinggi memutuskan Najib bersalah, pemimpin-pemimpin tertinggi Pas mengunjungi dan memberi sokongan moral. kepada Najib.

“Apakah pemimpin-pemimpin tertinggi Pas tidak langsung mengikuti perbicaraan Najib di Mahkamah?,” tanya beliau ketika dihubungi.

Tambahnya lagi, insiden yang berlaku sebelum ini dimana Rafizi Ramli pertama kalinya menyebut kes 1MDB pada tahun 2013, sebaliknya beliau pula terus ditahan oleh pihak Polis. Kemudian institusi utama kerajaan pula disenyapkan satu persatu.

Persoalannya yang bermain difikiran hingga kini ialah bagaimanakah sebuah parti Islam sanggup bersama dengan pemimpin yang tidak amanah dan mengkhianati rakyatnya.

Tiada ulasan: