"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menteri gesa ambil tindakan segera terhadap insiden lelaki berbaju separa bogel, bersongkok di KLFW

FMT Reporters

story-image

Gambar menunjukkan seorang lelaki berbaju separa bogel dan memakai songkok sempena Kuala Lumpur Fashion Week baru-baru ini yang mengundang kecaman ramai.

PETALING JAYA: Pihak berkuasa digesa mengambil tindakan segera terhadap seorang lelaki yang dikatakan melakukan provokasi terhadap Islam dalam Kuala Lumpur Fashion Week (KLFW).

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Idris Ahmad membuat gesaan itu susulan gambar menunjukkan seorang lelaki berbaju separa bogel dan memakai songkok sempena KLFW baru-baru ini yang dikecam warganet.

“Masyarakat Islam kita cukup marah dan kecewa. Sempadan batas agama, sensitiviti keagamaan dan kaum usah dibuat bahan mainan.

“Usahlah kita berperilaku yang melanggar dengan ajaran agama, adat ketimuran dan tatasusila,” katanya di Facebook.

Tiada ulasan: