"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bila Ismail, Mahiaddin nak isytihar harta, kata Anwar di depan ribuan manusia di Pengkalan Chepa

BORHAN AHMAD

Calon Perdana Menteri dari Barisan Nasional (BN) dan Perikatan Nasional (PN) diajak untuk sama-sama membuat pengisytiharan harta masing-masing menjelang hari mengundi pilihan raya ke 15 ini.

Datuk Seri Anwar Ibrahim, calon PM dari Pakatan Harapan membuat gesaan itu di hadapan ribuan penyokong Pakatan Harapan di Pengkalan Chepa malam tadi.

“Saya sudah mengisytiharkan harta saya. Saya harap Ismail Sabri dan Mahiaddin turut berbuat demikian kalau ikhlas,” kata Anwar di depan penonton yang penuh sesak itu walaupun hujan lebat di luar khemah.

Kelantan mencipta sejarah malam tadi apabila penyokong Pakatan Harapan penuh sesak datang mendengar ucapan pemimpin PH walaupun terpaksa merendam kaki dalam air di bawah khemah.

“Ini satu kebangkitan rakyat,” kata Anwar dalam ucapannya sebelum bergegas ke Pasir Mas pula untuk berucap di satu majlis di sana yang juga penuh dengan manusia.

Selain penonton yang datang ke tempat ceramah, lebih 16,800 penonton mengikuti ucapan ini secara live, antara angka tertinggi dalam siri Jelajah Mega Harapan.

“Inilah bukti kebangkitan Kelantan dan berlaku di tempat yang Pas paling kuat di dunia,” kata pengacara majlis di Pengkalan Chepa, Jeming Hassan yang juga Ketua Pemuda AMANAH dan PH Kelantan.

Tiada ulasan: