"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tunku Putera Johor terbabit kemalangan di GT Australia

FMT Reporters

Kenderaan Tunku Abu Bakar Sultan Ibrahim yang terbabit dalam kemalangan di di litar Mount Panorama, Bathurst, New South Wales, Australia. (Gambar Facebook Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar)

PETALING JAYA: Tunku Putera Johor, Tunku Abu Bakar Sultan Ibrahim, tidak mengalami sebarang kecederaan apabila kereta yang dipandu ketika pusingan kelayakan GT World Challenge Australia terbabas dan terbalik di litar Mount Panorama, Bathurst, New South Wales, Australia.

Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dalam hantaran di Facebooknya memaklumkan Tunku Abu Bakar hilang kawalan dan terbabas ke penghadang tayar sebelum kereta dipandunya terbalik, ketika memandu lebih 200 kilometer sejam melalui bahagian McPhillamy Park litar.

“Orang ramai menarik nafas lega sejurus melihat Tunku Abu Bakar berjaya mengeluarkan diri dari kereta dan menunjukkan tanda “peace” kepada para penonton sebelum menaiki kenderaan kakitangan litar dan perubatan.

“Oleh kerana kerosakan yang dialami, Tunku Abu Bakar dan rakan sepasukan Jamie Whincup terpaksa menarik diri daripada saingan perlumbaan ‘endurance’ tiga jam esok.” titah baginda.

Baginda bertitah bahawa Tunku Panglima Johor, Tunku Abdul Rahman Sultan Ibrahim bersama rakan sepasukan Broc Feeney akan meneruskan cabaran JMR Triple Eight Race Engineering, bermula dari petak kedua grid.

“Saya bersyukur Tunku Putera tidak cedera. Pastinya tengah terkejut, tetapi dia ok. Saya memberitahunya untuk terus kuatkan semangat, teruskan usaha dan harumkan nama Johor.

“Dia hampir melayakkan diri di tempat ketiga untuk perlumbaan esok, dan ia merupakan penampilan pertama Tunku Putera di litar itu. Dia dan Tunku Panglima menunjukkan potensi serta persembahan yang baik. Semoga kita mendapat keputusan yang baik esok” titahnya.

Tiada ulasan: