"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular tampar orang awam, pegawai polis disiasat

Amirul Aiman
PETALING JAYA: Polis akan melakukan siasatan ke atas seorang individu dipercayai pegawainya yang dirakam melakukan kekerasan terhadap orang awam yang dituduh memecah masuk sebuah kedai makan.

Video kejadian yang tular di media sosial itu menunjukkan lelaki terbabit menampar orang awam  yang berada di hadapannya  beberapa kali.

Stay up-to-date by following FMT's Telegram channel
Ketua Polis Johor, Kamarul Zaman Mamat memberitahu FMT bahawa video itu dirakam pada hari sama suspek ditahan pada 15 April 2023.

Dia berkata bahawa pegawai itu akan ditukar “segera”.

“Tindakan pegawai polis ini tidak boleh diterima,” katanya kepada FMT.

“Saya akan memulakan siasatan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan (secara sukarela menyebabkan kecederaan) dan siasatan tatatertib,” katanya kepada FMT.

Tiada ulasan: