"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penumpang jatuh selepas buka pintu pesawat

Agensi

Ottawa: Seorang penumpang Air Canada cedera selepas terjatuh kira-kira enam meter apabila dia membuka pintu pesawat, Isnin lalu, lapor Global News.

Seorang jurucakap syarikat penerbangan memberitahu Business Insider, kejadian itu berlaku dalam sebuah Boeing 777 di Lapangan Terbang Antarabangsa Pearson Toronto.

"Penumpang masuk ke dalam pesawat seperti biasa tetapi kemudian membuka pintu kabin dan bukannya pergi ke tempat duduknya.

"Individu itu cedera akibat terjatuh dan perkhidmatan kecemasan dipanggil bagi merawatnya," katanya.

Katanya, pihaknya akan menyiasat kejadian itu berikutan semua prosedur operasi dipatuhi.

Sementara itu, data dari Flightradar24 menunjukkan, penerbangan pada Isnin dari Toronto ke Dubai itu berlepas selepas hampir enam jam ditangguhkan.

Kira-kira 319 penumpang dianggarkan menaiki pesawat itu.

Kejadian terbaharu ini kali kedua dalam tempoh kurang seminggu membabitkan tingkah laku luar biasa penumpang sehingga menangguhkan salah satu penerbangan syarikat penerbangan itu.

Pada 3 Januari lalu, satu pesawat Air Canada terpaksa dilencongkan selepas seorang penumpang berusia 16 tahun menyerang ahli keluarga.

Polis berkata, penumpang dan anak kapal lain dalam penerbangan dari Toronto ke Calgary, Alberta, menahan remaja itu sebelum dibawa ke hospital.

Pesawat itu terpaksa mendarat di Winnipeg, Manitoba, dan selepas suspek ditahan, ia meneruskan penerbangan dan mendarat di destinasi asalnya iaitu, Calgary. Kejadian itu menyebabkan kelewatan tiga jam.

Tiada ulasan: