"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Puad Zarkashi: Sanusi tak perlu berkaraoke untuk jadi popular

Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Puad Zarkashi menasihatkan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor agar tidak berkaraoke untuk menjadi popular.

Sanusi sebaliknya wajar menumpukan perhatian terhadap pembangunan Kedah memandangkan usaha penukaran kerajaan pusat gagal menerusi Langkah Dubai.

“Sanusi tidak perlu berseronok macam itu kerana kerajaan tebuk atap 18 Disember tidak berlaku. Sanusi ditipu oleh scammer politik,” kata Puad dalam satu hantaran Facebook.

“Sanusi tidak perlu hore hore. Elok berhentilah berkaraoke. Tidak perlu jadi populis dengan cara itu. Fokus bangunkan Kedah kerana pertukaraan kerajaan pusat gagal.”

Baru-baru ini Sanusi yang juga pengarah pilihan raya Pas menjadi sebutan ramai ekoran tindakan berkaraoke sehingga 3 pagi di platform video ringkas, TikTok.

Meskipun banyak pihak telah mengkritik Sanusi ketua Dewan Ulama Pas telah Ahmad Yahya telah mempertahankan Sanusi dengan alasan bahawa Sanusi berdakwah di pentas media sosial.

Puad bagaimanapun mentafsirkan hujah Ahmad sebagai Sanusi ketagih berkaraoke.

“Rupanya Sanusi ketagih berkaraoke secara dalam talian sehingga lewat pagi. Ini didedahkan oleh Ahmad Yahya.

“Sanusi kata ia tidak salah dari segi agama dan undang undang. Tetapi bayangkan kalau Ustaz Hadi buat perangai itu. Tidak manis,” kata Puad.

Tiada ulasan: