"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Serangan molotov cocktail: Suspek ditahan di Shah Alam

Harapandaily

Seorang lelaki dalam lingkungan usia 30 an telah ditahan polis pada jam 4 pagi tadi di Shah Alam, Selangor susulan serangan molotov cocktail yang dibuat di kediaman Datuk Ngeh Koo Ham (PH-Beruas).

“Suspek berumur dalam lingkungan 30-an dan tidak mempunyai rekod jenayah lampau sebelum ini,” kata Ketua Polis Perak Datuk Seri Mohd Yusri Hassan.

Individu tersebut ditahan selama lima hari untuk siasatan lanjut.

“Sehubungan dengan itu, kes disiasat bawah Seksyen 435 Kanun Keseksaan dan jika disabitkan kesalahan boleh dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh yang boleh sampai sehingga 14 tahun dan hendaklah juga dikenakan denda,” kata Hassan.

Dua buah telefon bimbit turut dirampas.

Dalam kejadian pada 10 Januari, anjung rumah dan tiga kereta Ngeh terbakar.

Ngeh percaya bahawa kejadian khianat api ini berlaku ekoran kenyataannya berhubung Jawatankuasa Khas Mengkaji Bidang Tugas Mahkamah Syariah (JKMBTMS).

Tiada ulasan: