"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kelantan: Warga emas usia 70 tahun ditahan bersama pistol, dadah

HAZELEN LIANA KAMARUDIN

KOTA BHARU - Seorang warga emas ditahan bersama sepucuk pistol serta 80 biji pil yaba di sebuah rumah di Kampung Gual Arang, Rantau Panjang pada Rabu.

Bertindak atas maklumat, lelaki berusia 70 tahun itu ditahan pada jam 5.30 pagi.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, hasil pemeriksaan di dalam bilik bahagian tengah telah menjumpai sepucuk pistol jenis Kuzey GN19 berserta kelopak dan 10 biji peluru bernilai RM5,800.

"Kami turut merampas 80 biji pil yaba bernilai RM880," katanya semasa sidang akhbar pada Khamis.

Menurut beliau, serbuan susulan di sebuah rumah di Kampung Gual Machang, Rantau Panjang berjaya menahan seorang lelaki berusia 27 tahun yang merupakan anak kepada warga emas tersebut.

Hasil pemeriksaan di dalam bilik bahagian tengah telah menjumpai sepucuk pistol jenis Kuzey GN19 beserta kelopak dan 10 biji peluru bernilai RM5,800.

Hasil pemeriksaan di dalam bilik bahagian tengah telah menjumpai sepucuk pistol jenis Kuzey GN19 beserta kelopak dan 10 biji peluru bernilai RM5,800.

Ujarnya, lelaki terbabit merupakan penghuni kepada bilik tempat barangan kes ditemui.

Muhamad Zaki memberitahu, warga emas yang merupakan seorang penganggur itu tidak mempunyai rekod lampau.

"Namun anak lelakinya mempunyai satu rekod lampau.

"Mereka akan direman bermula hari ini (Khamis) selama seminggu," katanya.

Menurut beliau, kes disiasat bawah Seksyen 39A (1) Akta Dadah Berbahaya 1952, Seksyen 8 Akta Senjata Api (Penalti lebih berat) 1971, dan Seksyen 8 (a) Akta Senjata 1960.

Tiada ulasan: