"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis iring penunggang motosikal dikejar ah long

KOSMO
Polis mengiringi perjalanan mangsa meskipun selepas pengutip hutang melarikan diri. – Instagram
JAKARTA – Sebuah video tular di media sosial Indonesia memaparkan situasi seorang penunggang motosikal terpaksa meminta bantuan polis trafik untuk mengiringinya gara-gara dikejar pengutip hutang, lapor portal berita Okezone semalam.

Dalam video yang dikongsi di laman Instagram, seorang penunggang motosikal yang dalam perjalanan ke Jakarta dari Depok memberitahu bahawa dia dikejar pengutip hutang walaupun kenderaannya  dibeli secara tunai.

Disebabkan berasa terancam, dia menunggang motosikalnya ke arah balai polis Jalan Margonda Raya bagi meminta bantuan pihak berkuasa.

“Beli motosikal Honda PCX 160 secara tunai, namun tiga pengutip hutang mahu menarik kenderaan itu kerana mendakwa pembayarannya belum dibuat.

“Mangsa meminta bantuan polis untuk mengiringi perjalanannya, manakala suspek  melarikan diri selepas dihampiri polis,” kata keterangan video tersebut.

Sementara itu, pegawai polis yang mengiringi mangsa, Kristianto berkata, ketika melalui Jalan Juanda, motosikal ditunggang mangsa dihentikan secara paksaan  oleh beberapa individu yang mengaku mereka pengutip hutang.

“Meskipun suspek telah melarikan diri, polis berusaha memberikan rasa selamat kepada pelapor dengan menawarkan perlindungan,” ujarnya. – AGENSI 

Tiada ulasan: