"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pekerja kantoi lenyek kentang guna kaki,

Malaysia Dateline

MAISARAH AISYA

Isu kebersihan amatlah penting terutamanya ketika berniaga, kerana faktor itu mampu menyebabkan pelanggan jatuh sakit.

Seharusnya soal kebersihan ini dititikberatkan oleh peniaga dan pemilik restoran namun masih ada yang gagal mematuhi peraturan tersebut.

Menurut Ary News, tular satu video di media sosial India mengenai seorang pekerja restoran terkenal yang melenyek kentang menggunakan kaki.

Kejadian yang berlaku di negeri Madhya Pradesh menyita perhatian ramai pihak terutamanya pelanggan yang loya teka.

Kentang tersebut dipercayai untuk dijadikan pes dan diisi di dalam kuih samosa.

Selepas tular, ramai netizen memilih untuk mengkritik pemilik restoran yang dilihat sengaja mengabaikan faktor kesihatan.

Bagaimanapun pemilik restoran itu enggan memberikan penjelasan mengenai pelanggaran peraturan kesihatan dan kebersihan di premisnya.

Disebabkan itu, Jabatan Keselamatan Makanan Negeri Madhya Pradesh melawat restoran tersebut untuk mengumpulkan sampel makanan.

Pihak berkuasa tempatan juga memusnahkan semua barangan disediakan oleh restoran tersebut terutamanya yang mengandungi kentang.

Tiada ulasan: